Palkka- ja henkilöstöhallinto

Lemonsoft HR-kalenteri

HR-kalenteri on osa Lemonsoftin henkilöstöhallinnon kokonaisuutta. Sen avulla voit pitää tiedot lomista ja muista poissaoloista valitsemiesi henkilöiden käytössä.

lemonsoft-hr-kalenteri

Kuva: Visuaalinen kalenteri kertoo poissaolot selkeästi. 

Vapaiden käsittely

HR-kalenterissa työntekijä voi merkitä omat lomansa ja muut vapaapäivänsä suoraan järjestelmään. Kun merkintä on tehty, esimies saa siitä automaattisen ilmoituksen ja voi hyväksyä tai hylätä vapaan. Työntekijä saa heti tiedon esimiehen päätöksestä. Kun vapaat on hyväksytty, palkanlaskenta huomioi ne automaattisesti liukuvan palkan ja lomapalkan laskennassa. Näin lomat ja poissaolot siirtyvät sujuvasti osaksi palkkahallinnon prosessia ilman manuaalista työtä.

lemonsoft-hr-kalenteri-2

Kuva: Näet alaistesi poissaolot selkeästä listasta.

Pysy ajan tasalla

HR-kalenterista näet helposti kaikki omat lomasi ja muut vapaat samassa näkymässä. Kalenteri kertoo myös, kuinka monta lomapäivää olet ansainnut, kuinka monta olet jo käyttänyt ja paljonko sinulla on lomapäiviä vielä jäljellä. Esimiehet voivat tarkastella alaistensa kalentereita ja seurata tiimin lomatilannetta reaaliaikaisesti.

Palkanlaskijan näkökulmasta katsottuna HR-kalenteri tekee työn helpommaksi, sillä hyväksytyt lomat ja poissaolot siirtyvät automaattisesti palkanlaskentaan. Näin vältytään virheiltä ja tiedot pysyvät aina ajantasaisena.