Asiakkuudenhallinta  

Lemonsoft Asiakkuudenhallinta CRM   

Lemonsoftin asiakkuudenhallinta CRM on ratkaisu, jonka avulla yrityksesi voi rakentaa entistä tiiviimmät ja tehokkaammat asiakassuhteet. Sen avulla organisaatiosi saa selkeät työkalut asiakkuuksien hallintaan, myynnin johtamiseen ja markkinoinnin tehostamiseen.

lemonsoft-crm-asiakaskeskus
Kuva: Asiakaskeskuksesta näet tilannekuvan asiakkaasta.

Osa toiminnanohjausta

Asiakkuudenhallinta toimii saumattomasti osana Lemonsoftin toiminnanohjausjärjestelmää. Voit käyttää automaattisesti integroitua tietoa asiakkaiden maksukäyttäytymisestä ja myyntihistoriasta. Järjestelmästä näet reaaliajassa tarjoomasi tarjous- ja tilauskannat, laskutuksen sekä projektien tai tuotannon tilanteet. Erilaisista tapahtumista voidaan kirjata merkintöjä eri moduuleista ja liittää ne esimerkiksi tiettyihin tilauksiin.


lemonsoft-tapahtumat
Kuva: Tapahtumat-näytöllä voit tarkastella ja suodattaa CRM-tapahtumia laajasti sekä luoda uusia tapahtumia.

Asiakastietämys organisaation käyttöön

Kun asiakkaaseen olla vuorovaikutuksessa, kaikki tärkeät tiedot kirjataan ylös CRM-järjestelmään. Tämän ansiosta yrityksesi näkee ketkä ovat olleet yhteydessä asiakkaaseen ja mitä asioista on sovittu. Näet myös helposti kaikki tärkeät asiakkaaseen liittyvät dokumentit, liitteet sekä muistiot.

Tapahtumista voi syntyä automaattisesti työtehtäviä, jotka voidaan osoittaa yrityksen henkilöille tai myyjille. Myös työtehtävien kirjaamat tunnit ja kustannukset voidaan hyödyntää laskutuksessa.

lemonsoft-myyjan-nakyma
Kuva: Myyjän näkymä -näytöllä myyjä hallitsee keskitetysti omaa tekemistään.

Tarjoukset haltuun

Voit luoda ja lähettää tarjoukset suoraan järjestelmästä sähköpostilla. Jokainen tarjous tallennetaan asiakkaan tietoihin, jolloin tarjoushistoria on helposti nähtävissä myös jatkossa. Ratkaisun avulla voit myös kerätä kilpailijatietoa sekä ennustaa myyntejä.

Kun asiakas hyväksyy tarjouksen, voit muuntaa sen helposti myyntitilaukseksi ja edelleen laskutukseksi. Tarjouslaskenta tukee monimutkaisiakin tilanteita, kuten konfiguroitavia tuoterakenteita tai projektimyyntiä.

lemonsoft-kohderyhmat

Kuva: Kohderyhmät-näytössä voit suodattaa eri kohderyhmiä.

Markkinointi

Voit määritellä haluamasi kohderyhmät suodattamalla asiakastietoja ja hyödyntää niitä markkinoinnissa. CRM tarjoaa toimintoja muun muassa massakirjeiden lähetykseen, sähköpostimarkkinointiin sekä soittolistoihin. Tämän ansiosta tavoitat oikeat asiakkaat oikeaan aikaan ja kasvatat markkinoinnin tehokkuutta.

lemonsoft-asiakkuudenhallinnan-tilastoja
Kuva: Asiakkuudenhallinnan vakiomittarista näet prospektien ja asiakkaiden määrän kehittymisen sekä myyntitunnelin onnistumisen.

Myyntiputki

Luo yrityksellesi sopiva myyntiputki ja seuraa sen etenemistä visuaalisesti. Järjestelmä näyttää sinulle: kuinka prospektit muuttuvat kaupoiksi, mitkä vaiheet tuottavat ja miten eri myyjät suoriutuvat ja etenevät. Työkalun avulla saat kattavan kokonaiskuvan myyntiputken toimivuudesta yhdessä näkymässä.


lemonsoft-asiakassopimukset
Kuva: Asiakassopimusten tilanteen näet kootusti yhdeltä näytöltä.

Sopimuslaskutus

Voit hallita toistuvia laskuja suoraan asiakasrekisterissä perustamalla ne sopimuksiksi. Yhdellä asiakkaalla voi olla useita erilaisia sopimuksia, joilla jokaisella on laskutettava nimike, laskutusjakso ja voimassaoloaika.