Tukkukauppa

Varaa etädemo

Menestyvän tukkukaupan toiminnanohjaus edellyttää järjestelmiltä joustavuutta

Koko logistisen ketjun hallinta ja monikanavaisuus ovat avaimia menestyvään tukkukauppaan.
Saatavuuden ja palvelukyvyn on oltava korkea, tuotepuutteita ei saa olla ja virheellisiä toimituksia ei saa tapahtua. Samanaikaisesti varastoon sitoutunut pääoma pitää pystyä minimoimaan.
Nämä tavoitteet asettavat toiminnalle ristiriitaisiakin vaatimuksia, joihin vastaaminen vaatii luotettavia ja joustavia työvälineitä. Lue lisää:

Palvelutarjonnan kehittäminen ja digitalisaatio ovat avaimet tukkuyrityksen pärjäämiseen

Jälkimyynnin merkitys korostuu, kun kaupan rakenteet muuttuvat. Miten tukkukaupan toimintojen digitalisointi auttaa pärjäämään kiristyvässä kilpailussa?
Lue vinkkimme tukkuyrityksesi kilpailukyvyn parantamiseen digitaalisella toiminnanohjauksella!

Lue lisää

Toiminnanohjauksen digitalisointi vapauttaa pääomaa tukkukaupan kasvuun ja kehittämiseen

Toimintojen digitalisointi on avain jatkuvasti kansainvälistyvässä ja kiristyvässä tukkukaupan kilpailussa pärjäämiseen: reaaliaikainen ja kokonaisvaltainen näkymä kysyntään, varaston saldoihin, työvoimaan, toimituskykyyn sekä toimitusaikatauluihin antaa hyvät lähtökohdat erinomaiselle toimitusvarmuudelle, laadulle ja asiakaskokemukselle.

Läpinäkyvän tiedonjaon kautta päätökset perustuvat faktoihin ja hukka saadaan pois niin toiminnoista kuin varastoista. Mittaaminen ja seuranta auttavat tunnistamaan kehityskohteet, joilla laatu sekä toimitusvarmuus paranevat.

Liikkeelle voi lähteä toiminto kerrallaan tai heti isommin – mitä enemmän toimintoja digitalisoi, sitä suurempia ovat hyödyt.

Ketterä tukun toiminnanohjaus on edellytys hyvälle palvelukyvylle

Laaja tuotevalikoima, valmistajien pitkät toimitusajat, kysynnän sesonkivaihtelut sekä kiristyvät toimitusaikavaatimukset edellyttävät tukkuyritykseltä ketterää toiminnanohjausta. Monikanavaisessa myynnissä vaatimukset ulottuvat myös verkkokauppaan. Hyvällä ERP:llä pidät huolta laadukkaasta asiakaspalvelusta, varaston palvelukyvystä ja varastoon sitoutuneen pääoman minimoinnista.

Toimintojen digitalisointi parantaa tukkukaupan kannattavuutta

Tukkukaupan kannattavuus perustuu prosessien tehokkuuteen ja läpinäkyvään tiedonjakoon. Hyvä tulos, laatu ja kannattavuus rakentuvat oikea-aikaisista ja -määräisistä ostoista, hyvästä valikoimasta, erinomaisesta palvelukyvystä sekä laatu- ja virhekustannusten minimoinnista. Läpinäkyvä tiedon hyödyntäminen tehostaa koko toimitusketjun työtä, parantaa toiminnan kannattavuutta ja vähentää henkilöriskejä.

Tehokas sisälogistiikka kehittää tukkukaupan tuloksentekokykyä

Mahdollisimman sujuva sisälogistiikka parantaa tukkukaupan tehokkuutta ja tuloksentekokykyä: keräily ja hyllytys nopeutuvat, saldot ovat ajan tasalla, tavara liikkuu ripeästi tai on varastoituna oikeassa paikassa. Kun varaston operatiiviset toiminnot sähköistetään toimimaan paperittomasti, inventointi helpottuu, epäselvyydet ja odotusajat vähenevät tai poistuvat kokonaan ja henkilöriippuvuus toiminnassa vähenee.

Joustavat liitynnät helpottavat monikanavaista toimintaa

Varastointitoimintojen ulkoistaminen edellyttää, että tukkukaupan tietojärjestelmät voi liittää joustavasti 3PL-toimijan järjestelmiin. Verkkokaupalla ja sopimusasiakkaiden sähköisellä tilausjärjestelmällä täytyy voida palvella rinnakkain erilaisia asiakkaita ja tarpeita. Joustavat liittymät järjestelmiin pitävät toiminnan katteet mahdollisimman hyvinä, ottavat huomioon erilaiset hinnoittelut ja parantavat palveluiden saavutettavuutta.

Tehokkaat tietovirrat mahdollistavat tukkukauppasi kasvun

Tehokkailla tietovirroilla saat ”paperityön”, manuaaliset välivaiheet ja sitä kautta inhimilliset virheet minimoitua: tiedot myynti- ja varastomääristä, ennusteista, kuljetuksista, tilaamisesta, laskuttamisesta, sopimuksista ja toimitusehdoista sekä viranomaisilmoituksista kulkevat oikeina ja oikea-aikaisina osapuolelta toiselle.

Seuraat tukkukauppasi liiketoimintaa ja kannattavuutta reaaliaikaisesti, minimoit varastoinnin kulut, vapautat käyttöpääomasi tuottamaan, parannat toimitusketjusi läpinäkyvyyttä ja tehostat verkostosi yhteistyötä.

Tuotevastuun hallinta maahantuontia harjoittavalle tukkukaupalle

Tuotevastuuseen liittyvät asiat saat hoidettua kattavilla tuotteiden yksilöinnin ja sarjanumeroinnin sekä tuote-erän jäljitysmahdollisuuden toiminnoilla. Voit reagoida selvityksiin nopeasti, sekä jäljittää tuote-erän ainakin vähittäismyyntiportaaseen asti.

Tehokkaat myynnin työkalut tekniselle tukkukaupalle

Teknisessä tukkukaupassa korostuvat esimerkiksi mahdollisuudet tuotepakettien käsittelyyn ja konfigurointiin. Laajat ja tehokkaat myynnin työkalut, tuotekonfigurointi, monipuoliset hinnastot ja mobiilitoiminnot antavat toiminnalle erinomaisen perustan.

Tehokas maksuliikenne erikoistavarakaupan myymälätoimintaan

Verkkokauppa sekä laajat kassatoiminnot integroituine maksupäätteineen tehostavat erikoistavarakaupan maksujen käsittelyä ja osaltaan myös myymälän tehokkuutta ja kannattavuutta. Paikallisesti palveleva kauppasi tavoittaa asiakkaita ympäri maailman

Tuoteseurannan työkalut jälkimyyntiin ja huoltotoimintoihin

Asiakkuudenhallinnan ja jälkimyynnin työkaluilla onnistut asiakaskokemuksen parantamisessa ja lisämyynnissä. Pystyt siirtymään esimerkiksi reaktiivisesta huoltotoiminnasta proaktiiviseen, kun voit muistuttaa asiakasta tulossa olevista huolloista ja tarjoamaan palveluita ennen kuin asiakas tekee niistä kiiretilauksia.

”Suurin asia oli nähdä miten tilaukset tulevat Lemoniin automaattisesti.”

Heikki Mustonen, H&H Tuonti Oy

H&H Tuonti - Lemonsoft liikkuvan henkilöstön työvälineenä

H&H Tuonti Oy on sähkötyökalujen maahantuontia, tukkutoimintaa ja huoltoa hoitava espoolainen yritys. He ovat käyttäneet Lemonsoftia keväästä 2008.
”On suuri hyöty, kun asiakastiedot nähdään suoraan myyntitilanteessa, ja tarjoukset ja tilaukset pystytään syöttämään järjestelmään välittömästi”, toimistopäällikkö Heikki Mustonen kertoo.

Tutustu H&H Tuonnin asiakastarinaan

Cailap Oy vastaa Lemonsoftin ERP:llä kaikkien sidosryhmiensä vaatimuksiin

”Meillä on paljon kumppaneita, joten sujuva integraatio oli meille tärkeää. Asiakkaillamme on omat vaatimuksensa järjestelmien suhteen ja meidän tulee pystyä vastaamaan niihin”,
kertoo toimitusjohtaja Hanna Laurmaa.

Tutustu Cailapin asiakastarinaan

Kokonaisvaltaiset työkalut tilaus- ja toimitusketjun hallintaan – Lemonsoft ERP

Ohjaa koko liiketoimintaasi yhdellä järjestelmällä, ajantasaisen tiedon perusteella: Lemonsoft ERP:n automaatioilla ja tekoälyllä huolehdit rutiineista, teet oikea-aikaisia ja oikeamääräisiä hankintoja ja parannat kilpailukykyäsi. Tuote-erien elinkaarien seuranta, sarjanumerointi ja jäljitettävyys hoituvat automaattisesti, kun toiminnanohjausjärjestelmä rekisteröi erien saapumiset ja lähtemiset.

Hanki Lemonsoft ERP kokonaisratkaisuna

Logistiikan työkalut läpinäkyvään materiaalivirtojen hallintaan

Lemonsoftin logistiikan työkaluilla hoidat osto-, myynti- ja huoltotoiminnot sekä sisälogistiikan ja toimitusten hallinnan samassa järjestelmässä. Hoidat toimitukset oikea-aikaisesti ja –määräisesti, pidät huolta toimitusvarmuudesta ja minimoit varastoon sitoutuneen pääoman sekä logistiikkakustannukset. WMS:äämme kuuluu operatiivisten toimintojen lisäksi varastopaikkojen ja sijaintien hallinta myös automaattivarastoihin. CTA:

Lue lisää Lemonsoftin logistiikan työkaluista

Toiminnanohjausjärjestelmääsi yhdistetty verkkokauppa tehostaa myyntiä

LemonShopin avulla tehostat myyntiäsi ja parannat asiakaspalveluasi. Voit luoda vähittäisverkkokaupan alueellisten jälleenmyyjiesi myynnin kasvattamiseen ja hyödynnät verkkoa tilausportaalina yritysasiakkaillesi. LemonShop yhdistyy saumattomasti ERPiin: et siis tarvitse kolmansia osapuolia toteuttamaan verkkokauppaintegrointia.

Tutustu lemonshopiin

Valmiit sähköiset yhteydet keskusliikkeille - EDI

Lemonsoft sisältää sähköiset yhteydet (EDI) keskusliikkeille, jotka auttavat sinua pääsemään suurten keskusliikkeiden valikoimiin kustannustehokkaasti. Järjestelmällämme hoidat kuljetustilaukset ja -sopimukset automatisoidusti ja saat toimitusasiakirjat helposti suoraan järjestelmästä. Hyödynnät myös muita valmiita rajapintoja toimintasi tehostamisessa.

Tutustu Lemonsoftin valmiisiin rajapintoihin

Asiakkuudenhallinnan työkalut asiakkuuksien ja myynnin johtamiseen

CRM-työkalumme auttaa sinua systemaattisessa asiakkuuksien ja myynnin johtamisessa. Saat tarjoukset liikkeelle nopeasti ja tarkasti, ja myynnin raportointi on helppoa ja reaaliaikaista. Asiakastieto on laajasti koko organisaation käytössä, ja tietojen ja tapahtumien hallinta on helppoa. Hyödynnät tarjouslaskennassa erilaisia hinnastoja, alennuksia tai muita hinnoittelun perusteita.

Tutustu asiakkuudenhallintaan

Automatisoitu taloushallinto auttaa minimoimaan kuluja

Lemonsoftilla hoidat laskujen käsittelyn suoraan toiminnanohjausjärjestelmässäsi mahdollisimman automaattisesti. Pidät taloushallinnon kulut kurissa, sekä käyttöpääoman käytettävissä liiketoiminnan kasvuun. Käsittelemällä myyntilaskut digitaalisesti saat laskut lähetettyä mahdollisimman pian myös pitkien maksuaikojen asiakkaille.

Tutustu sähköiseen ja automatisoituun taloushallintoon

Laajenna toiminnanohjausjärjestelmääsi arkea helpottavilla ohjelmistoilla

Erillinen WMS suurten varastojen tehokkaaseen hallintaan

Kun varastotapahtumia on huomattava määrä ja haluat parantaa varastosi tehokkuutta entisestään, voi erillisen varastonhallintajärjestelmän hankinta olla perusteltua. MetroWMS:n avulla voit esimerkiksi hyödyntää keräilyrobotteja varastonhallinnassasi.

Tutustu MetroWMS-varastonhallintaan

Valitse paras mahdollinen kuljetus toimituksellesi

Logentia hakee toimituksellesi kuljetukset, joista voit valita edullisimman palvelutason täyttävän vaihtoehdon. Voit veloittaa palvelut todellisten rahtikustannusten mukaan, vähentää laskutusvirheitä sekä kuljetusten hallintaan kuluvaa aikaa.

Lue lisää Logentiasta

FreightOpt säästää kuljetuskustannuksissa

Maksuttomalla kuljetustilausratkaisulla pääset hyödyntämään FreightOptin sopimushintoja Euroopan ja kotimaan maantierahtikuljetuksille sekä globaaleihin kuriirikuljetuksiin. Säästät kuljetuskustannuksissa ja helpotat kuljetusten hallinnointia sekä analysointia.

Tutustu FreightOpt-kuljetustilausratkaisuun

Sovi kartoitus

Haluatko varmistaa asiakkaillesi hyvän palvelun ja tuotteiden saatavuuden, ja samalla minimoida varastossa olevan tavaran määrän ja maksimoida sen kiertonopeuden? Autamme selvittämään, mitä toimintoja digitalisoimalla tai mihin järjestelmiin integroitumalla liiketoimintasi hyötyy eniten. Tilaa yrityksellesi asiantuntijan tekemä kartoitus!

Varaa aika kartoitukseen!

Miten tukkukauppa pärjää kilpailussa?

Oppaamme tukkukaupan toiminnanohjausjärjestelmästä on kattava tietopaketti yritykselle, joka haluaa kehittää liiketoimintaansa digitalisaation avulla. Lue vinkit, miten yrityksesi pärjää kiristyvässä kilpailussa!

Lataa opas

Ota yhteyttä

Lemonsoft ERP vastaa laajasti tukkukauppasi tarpeisiin niin nyt kuin tulevaisuudessakin.

Reaaliaikainen tiedonkeruu ja laaja tiedon hyödyntäminen auttavat vähentämään henkilöriippuvuutta sekä sairastumisiin tai henkilöstövaihdoksiin liittyviä riskejä. Vapautat aikaa asiakaspalveluun ja tehostat toimintaasi, kun asiat yksinkertaisesti toimivat.

Tunnistetaan yhdessä toimintojenne digitalisoinnin seuraavat kehitysaskeleet – ota yhteyttä!

Jarkko Rajala

Myyntipäällikkö

043 824 4629

Autan mielelläni yrityksesi toiminnanohjauksen kehittämisessä, joko kokonaisratkaisuna tai joustavasti juuri sen kokoisena digitalisaatiohankkeena, kun on tarpeen.

Varaa aika