Vähemmän virheitä, hallitumpi logistiikka

Toiminnanohjausjärjestelmä tukkukaupalle

Menestyvä tukkukauppa tarvitsee järjestelmät, jotka joustavat arjen haasteissa. Logistiikan ja monikanavaisuuden on pelattava yhteen, jotta tuotteet ovat aina saatavilla, virheettöminä ja ajallaan. Samalla varastoon ei saa sitoutua turhaa pääomaa. Kun tavoitteet vetävät eri suuntiin, vain luotettavat ja joustavat työkalut pitävät kaupan liikkeessä.

 

neuvottelu02

Palvelutarjonnan kehittäminen ja digitalisaatio ovat avaimet tukkuyrityksen pärjäämiseen

Jälkimyynnin merkitys korostuu, kun kaupan rakenteet muuttuvat. Miten tukkukaupan toimintojen digitalisointi auttaa pärjäämään kiristyvässä kilpailussa?

Lue vinkkimme tukkuyrityksesi kilpailukyvyn parantamiseen digitaalisella toiminnanohjauksella!

ASIAKAS - H&H Tuonti Oy

Automatiikka avasi tien uusille asiakkuuksille

“On suuri hyöty, kun asiakastiedot nähdään suoraan myyntitilanteessa, ja tarjoukset ja tilaukset pystytään syöttämään järjestelmään välittömästi”

 

 

Digitalisoitu toiminnanohjaus vapauttaa pääomaa ja vauhdittaa tukkukaupan kasvua

Kun näet reaaliaikaisesti kysynnän, varastot, työvoiman ja toimituskyvyn, pystyt pitämään lupaukset asiakkaille – ajallaan ja laadukkaasti. Läpinäkyvä tieto vie arvailun pois, karsii hukkaa ja paljastaa kehityskohteet, joilla laatu ja toimitusvarmuus paranevat. Voit aloittaa pienesti yhdestä toiminnosta tai ottaa kerralla isomman harppauksen – mitä enemmän digitalisoit, sitä suuremmat hyödyt.

 

varasto03

Mitä kannattaa huomioida

Kestääkö tukkusi toiminnanohjaus sesonkien ja toimituspaineiden alla?

Laaja tuotevalikoima, valmistajien pitkät toimitusajat, kysynnän sesonkivaihtelut sekä kiristyvät toimitusaikavaatimukset edellyttävät tukkuyritykseltä ketterää toiminnanohjausta. Monikanavaisessa myynnissä vaatimukset ulottuvat myös verkkokauppaan. Hyvällä ERP:llä pidät huolta laadukkaasta asiakaspalvelusta, varaston palvelukyvystä ja varastoon sitoutuneen pääoman minimoinnista.

Miten sisälogistiikka vaikuttaa tukkusi tulokseen?

Tukkukaupan kannattavuus perustuu prosessien tehokkuuteen ja läpinäkyvään tiedonjakoon. Hyvä tulos, laatu ja kannattavuus rakentuvat oikea-aikaisista ja -määräisistä ostoista, hyvästä valikoimasta, erinomaisesta palvelukyvystä sekä laatu- ja virhekustannusten minimoinnista. Läpinäkyvä tiedon hyödyntäminen tehostaa koko toimitusketjun työtä, parantaa toiminnan kannattavuutta ja vähentää henkilöriskejä.

Kuinka varmistat, että varasto toimii ilman turhia viiveitä?

Mahdollisimman sujuva sisälogistiikka parantaa tukkukaupan tehokkuutta ja tuloksentekokykyä: keräily ja hyllytys nopeutuvat, saldot ovat ajan tasalla, tavara liikkuu ripeästi tai on varastoituna oikeassa paikassa. Kun varaston operatiiviset toiminnot sähköistetään toimimaan paperittomasti, inventointi helpottuu, epäselvyydet ja odotusajat vähenevät tai poistuvat kokonaan ja henkilöriippuvuus toiminnassa vähenee.

 

Kuinka liität järjestelmät joustavasti monikanavaiseen toimintaan?

Varastointitoimintojen ulkoistaminen edellyttää, että tukkukaupan tietojärjestelmät voi liittää joustavasti 3PL-toimijan järjestelmiin. Verkkokaupalla ja sopimusasiakkaiden sähköisellä tilausjärjestelmällä täytyy voida palvella rinnakkain erilaisia asiakkaita ja tarpeita. Joustavat liittymät järjestelmiin pitävät toiminnan katteet mahdollisimman hyvinä, ottavat huomioon erilaiset hinnoittelut ja parantavat palveluiden saavutettavuutta.

 

Miksi tehdä turhaa paperityötä, kun tieto voi kulkea automaattisesti?

Kun tieto liikkuu oikein ja ajallaan, paperityö ja turhat manuaaliset vaiheet katoavat – ja virheet vähenevät. Myynti, varasto, tilaukset, laskutus, kuljetukset ja sopimukset kulkevat saumattomasti osapuolelta toiselle.

Näet reaaliajassa, miten tukkukauppasi voi. Vapautat pääomaa kasvun käyttöön, leikkaat varastoinnin kulut, parannat toimitusketjun läpinäkyvyyttä ja teet yhteistyöstä verkostossasi tehokkaampaa kuin koskaan.

Muista myös

Tuotevastuun hallinta maahantuontia harjoittavalle tukkukaupalle

Tuotevastuuseen liittyvät asiat saat hoidettua kattavilla tuotteiden yksilöinnin ja sarjanumeroinnin sekä tuote-erän jäljitysmahdollisuuden toiminnoilla. Voit reagoida selvityksiin nopeasti, sekä jäljittää tuote-erän ainakin vähittäismyyntiportaaseen asti.

Tehokkaat myynnin työkalut tekniselle tukkukaupalle

Teknisessä tukkukaupassa korostuvat esimerkiksi mahdollisuudet tuotepakettien käsittelyyn ja konfigurointiin. Laajat ja tehokkaat myynnin työkalut, tuotekonfigurointi, monipuoliset hinnastot ja mobiilitoiminnot antavat toiminnalle erinomaisen perustan.

Tehokas maksuliikenne erikoistavarakaupan myymälätoimintaan

Verkkokauppa sekä laajat kassatoiminnot integroituine maksupäätteineen tehostavat erikoistavarakaupan maksujen käsittelyä ja osaltaan myös myymälän tehokkuutta ja kannattavuutta. Paikallisesti palveleva kauppasi tavoittaa asiakkaita ympäri maailman

Tuoteseurannan työkalut jälkimyyntiin ja huoltotoimintoihin

Asiakkuudenhallinnan ja jälkimyynnin työkaluilla onnistut asiakaskokemuksen parantamisessa ja lisämyynnissä. Pystyt siirtymään esimerkiksi reaktiivisesta huoltotoiminnasta proaktiiviseen, kun voit muistuttaa asiakasta tulossa olevista huolloista ja tarjoamaan palveluita ennen kuin asiakas tekee niistä kiiretilauksia.

”Suurin asia oli nähdä miten tilaukset
tulevat Lemoniin automaattisesti.”

Heikki Mustonen, H&H Tuonti Oy

 

Opi, miten säästät aikaa.
Varaa demo!

Haluatko käyttöösi markkinoiden edistyksellisimmät työkalut yrityksen toiminnanohjaukseen? Lemonsoft on kotimaisin voimin rakennettu ja tuettu ratkaisu. Varaa asiantuntijaltamme demo, jossa käymme läpi tarpeisiinne soveltuvimmat teknologiat, ja esittelemme niiden käyttöönoton nopeuden ja joustavuuden.

Täytä lomake - otamme sinuun yhteyttä sopiaksemme ajan

ASIAKAS - Cailap Oy

Liiketoimintaa ohjataan reaaliaikaisesti yhdellä järjestelmällä

Meillä on paljon kumppaneita, joten sujuva integraatio oli meille tärkeää. Asiakkaillamme on omat vaatimuksensa järjestelmien suhteen ja meidän tulee pystyä vastaamaan niihin. Asiakkaat odottavat ripeää palvelua ja nopeita toimituksia, jolloin tilaus- ja toimitusketjun on toimittava virheettömästi.

 

cailap

 

Lemonsoft ERP

Kokonaisvaltaiset työkalut tilaus- ja toimitusketjun hallintaan

Ohjaa koko liiketoimintaasi yhdellä järjestelmällä, ajantasaisen tiedon perusteella: Lemonsoft ERP:n automaatioilla ja tekoälyllä huolehdit rutiineista, teet oikea-aikaisia ja oikeamääräisiä hankintoja ja parannat kilpailukykyäsi. Tuote-erien elinkaarien seuranta, sarjanumerointi ja jäljitettävyys hoituvat automaattisesti, kun toiminnanohjausjärjestelmä rekisteröi erien saapumiset ja lähtemiset.

Logistiikan työkalut läpinäkyvään materiaalivirtojen hallintaan

Lemonsoftin logistiikan työkaluilla hoidat osto-, myynti- ja huoltotoiminnot sekä sisälogistiikan ja toimitusten hallinnan samassa järjestelmässä. Hoidat toimitukset oikea-aikaisesti ja –määräisesti, pidät huolta toimitusvarmuudesta ja minimoit varastoon sitoutuneen pääoman sekä logistiikkakustannukset. WMS:äämme kuuluu operatiivisten toimintojen lisäksi varastopaikkojen ja sijaintien hallinta myös automaattivarastoihin. 

ERPiin yhdistetty verkkokauppa tehostaa myyntiä

LemonShopin avulla tehostat myyntiäsi ja parannat asiakaspalveluasi. Voit luoda vähittäisverkkokaupan alueellisten jälleenmyyjiesi myynnin kasvattamiseen ja hyödynnät verkkoa tilausportaalina yritysasiakkaillesi. LemonShop yhdistyy saumattomasti ERPiin: et siis tarvitse kolmansia osapuolia toteuttamaan verkkokauppaintegrointia.

Valmiit sähköiset yhteydet keskusliikkeille - EDI

 

Lemonsoft sisältää sähköiset yhteydet (EDI) keskusliikkeille, jotka auttavat sinua pääsemään suurten keskusliikkeiden valikoimiin kustannustehokkaasti. Järjestelmällämme hoidat kuljetustilaukset ja -sopimukset automatisoidusti ja saat toimitusasiakirjat helposti suoraan järjestelmästä. Hyödynnät myös muita valmiita rajapintoja toimintasi tehostamisessa.

 

Asiakkuudenhallinnan työkalut asiakkuuksien ja myynnin johtamiseen

CRM-työkalumme auttaa sinua systemaattisessa asiakkuuksien ja myynnin johtamisessa. Saat tarjoukset liikkeelle nopeasti ja tarkasti, ja myynnin raportointi on helppoa ja reaaliaikaista. Asiakastieto on laajasti koko organisaation käytössä, ja tietojen ja tapahtumien hallinta on helppoa. Hyödynnät tarjouslaskennassa erilaisia hinnastoja, alennuksia tai muita hinnoittelun perusteita.

Automatisoitu taloushallinto auttaa minimoimaan kuluja

Lemonsoftilla hoidat laskujen käsittelyn suoraan toiminnanohjausjärjestelmässäsi mahdollisimman automaattisesti. Pidät taloushallinnon kulut kurissa, sekä käyttöpääoman käytettävissä liiketoiminnan kasvuun. Käsittelemällä myyntilaskut digitaalisesti saat laskut lähetettyä mahdollisimman pian myös pitkien maksuaikojen asiakkaille.

Laajenna toiminnanohjausjärjestelmääsi arkea helpottavilla ohjelmistoilla

Valitse paras mahdollinen kuljetus toimituksellesi

Logentia hakee toimituksellesi kuljetukset, joista voit valita edullisimman palvelutason täyttävän vaihtoehdon. Voit veloittaa palvelut todellisten rahtikustannusten mukaan, vähentää laskutusvirheitä sekä kuljetusten hallintaan kuluvaa aikaa.

FreightOpt säästää kuljetuskustannuksissa

Maksuttomalla kuljetustilausratkaisulla pääset hyödyntämään FreightOptin sopimushintoja Euroopan ja kotimaan maantierahtikuljetuksille sekä globaaleihin kuriirikuljetuksiin. Säästät kuljetuskustannuksissa ja helpotat kuljetusten hallinnointia sekä analysointia.
 
Blogi Tukkukauppa

Miten optimoit kuljetuskustannuksesi?

10.02.2025
Lemonsoft
Blogi Tukkukauppa

Ovatko yrityksesi rahat vankina varaston hyllyllä?

20.08.2024
Lemonsoft
Asiakastarinat Tukkukauppa

Lemonsoft kokemuksia: Several Oy asiakastarina

25.06.2024
Lemonsoft

Sovi kartoitus

Haluatko varmistaa asiakkaillesi hyvän palvelun ja tuotteiden saatavuuden,
ja samalla minimoida varastossa olevan tavaran määrän ja maksimoida sen kiertonopeuden?
Autamme selvittämään, mitä toimintoja digitalisoimalla tai mihin järjestelmiin integroitumalla liiketoimintasi hyötyy eniten.
Tilaa yrityksellesi asiantuntijan tekemä kartoitus!

VARAA AIKA KARTOITUKSEEN!
KIINNOSTUITKO?

Ota yhteyttä, autamme mielellämme!

Lemonsoft ERP kasvaa ja kehittyy tukkukauppasi mukana, myös tulevaisuudessa. Kun tieto kerätään ja jaetaan reaaliaikaisesti, arki ei pysähdy yksittäisen ihmisen varaan. Riskit pienenevät, aikaa vapautuu asiakaspalveluun ja kaikki yksinkertaisesti toimii. Katsotaan yhdessä, mistä digitalisaation seuraava kehitysaskel löytyy juuri sinun yrityksellesi – ota rohkeasti yhteyttä.