Evästeiden avulla pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme paremman käyttökokemuksen. Kun hyväksyt evästeet, pystymme kehittämään sivumme käyttäjäkokemusta, sekä räätälöimään sinulle tarkoitettuja palveluita.
21.02.2025
Samlinkin yleinen varmenne vaihtuu torstaina 27.2.2025 klo 08-09 välisenä aikana. Tämän jälkeen Lemonsoftin pankkiyhteys seuraaviin pankkeihin Pop, Sp, Aktia sekä Handelsbanken, ei toimi ennen kuin Lemonsoft Pankkiyhteyden käyttämä yleinen varmenne on päivitetty. Päivitämme varmenteen Pankkiyhteyteen vasta sitten, kun Samlink on sen vaihtanut. Jos varmenne päivitetään etukäteen, Pankkiyhteys ei toimi enää vanhalla varmenteella.
Päivitämme varmenteen 27.2.2025 klo 8-9, jonka aikana voi ohjelmassa olla lyhyitä käyttökatkoja. Testaa Pankkiyhteyden toimivuus hakemalla tiliotteet, viitesuoritukset tai saldot. Mikäli yhteys ei toimi, päivitä yleiset varmenteet Taloushallinto – Pankkiyhteys – Pankkisopimukset. Valitse sopimuksista käyttämäsi Samlink-pankki ja tilannekohtaisesta valikosta Päivitä yleiset varmenteet -toiminto.
Päivitämme varmenteen 27.2.2025 klo 8-9, jonka aikana voi ohjelmassa olla lyhyitä käyttökatkoja. Testaa Pankkiyhteyden toimivuus hakemalla tiliotteet, viitesuoritukset tai saldot. Mikäli yhteys ei toimi, päivitä varmenne Taloushallinto – Pankkiyhteys- Varmennelista. Valitse varmennelistalta käyttämäsi Samlink-pankki ja toiminto ”Päivitä juurivarmenne”.
Julkaisimme syksyllä 2023 päivitystiedostot Nordean salaustekniikkamuutokseen liittyen. Nordean salaustekniikkamuutoksen myötä muutimme myös yleisten varmenteiden hakulogiikkaa ja tämä muutos koski myös muita pankkeja, kuten esimerkiksi Samlinkin varmenteiden käsittelyä. Yritykset, jotka päivittivät nämä tiedostot, hakevat jatkossa yleiset varmenteet Azuren pilvipalvelusta, asennuskansion sijasta. Tämä tarkoittaa sitä, että varmenteen manuaalista asennusta asennuskansioon ei tarvitse tehdä, vaan teemme päivityksen asiakkaidemme puolesta.
Jos yritykselläsi ei ole Nordean pankkiyhteyttä, eikä päivitystiedostoja ole asennettu, toimi näin:
1. Hae uusi varmennetiedosto tästä linkistä
2. Avaa Samlink_root.zip tiedosto ja pura tiedosto työaseman / palvelimen työpöydälle. Kopioi Samlink_root.cer tiedosto ja tallenna tiedosto C:Program Files (x86)\Lemonsoft\Lemonsoft -hakemistoon vanhan tiedoston päälle.
3. Tiedoston nimi tulee olla Samlink_root.cer
4. Tämän jälkeen päivitä juurivarmenne Lemonsoftissa: Taloushallinto – Pankkiyhteys – Varmennelista. Valitse varmennelistalta käyttämäsi Samlink-pankki ja toiminto ”Päivitä juurivarmenne”. Huom! Toista tämä toiminto kaikkien käyttämiesi Samlink-pankkien osalta.
5. Tämän jälkeen testaa toimiiko Pankkiyhteys normaalisti hakemalla tiliotteet, viitesuoritukset tai saldot.
Huom! Päivitäthän varmenteen vasta, kun Samlink on sen vaihtanut.
Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset apua varmenteen päivittämisessä, otathan yhteyttä kirjaamalla tukipyynnön Lemonsoftin asiakaspalveluun.