Lemonsoft Verkkolaskun operaattorikumppani vaihtui onnistuneesti

11.10.2024

Kaikki Lemonsoft Verkkolaskua käyttävät asiakkaamme on nyt onnistuneesti siirretty PostNord Strålforsin operaattoripalveluiden piiriin. Jatkossa kaikki Lemonsoft Verkkolaskun myyntilaskuliikenne kulkee PostNord Strålforsin kautta.

Mikäli yrityksesi vastaanottaa Lemonsoft Verkkolaskuja, muistathan ilmoittaa toimittajillesi uudesta verkkolaskuoperaattorista. Näin varmistat, että ostolaskut kulkevat jatkossa oikeaa kanavaa pitkin. Verkkolaskujen vastaanotto vanhalla operaattoritunnuksella (Basware) toimii 31.10.2024 asti.

Suosittelemme myös seuraamaan artikkelia, josta löytyy ajantasaisimmat tiedot ja ohjeet operaattorivaihdokseen liittyen. Artikkelissa on myös toimittajakirjemalli ja ohjeet miten edetä, jos yrityksesi haluaa vastaanottaa ostolaskuja skannauspalvelun kautta.

Operaattorivaihdoksen tilannekatsaus:
  • Myynti- ja ostolaskuja on kulkenut Lemonsoftin ja Strålforsin välillä jo kymmeniä tuhansia.
  • Ensimmäiset yritykset ovat rekisteröityneet Peppol-verkkoon, mikä helpottaa verkkolaskujen vastaanottoa ulkomailta. Myös myyntilaskuja on lähetetty Peppol-vastaanottajille. Peppol-verkkolaskujen lähetys ja vastaanotto on helppo ottaa käyttöön. Lue tarkemmin >>
  • Laskujen lähetyksen virheitä on esiintynyt joillakin yrityksillä, pääasiassa PostNord Strålforsin laskuvalidoinnin vuoksi. Yleisimmät virheet johtuvat laskutus- ja/tai toimitusasiakkaan lähiosoitteen, postinumeron tai postitoimipaikan puutteesta. Lisätietoa virhetilanteiden ratkaisuista >>

Voit halutessasi kysyä lisätietoja kirjaamalla tukipyynnön Lemonsoftin asiakaspalveluun. Kiitämme joustavuudesta ja yhteistyöstä tämän muutoksen aikana!