Evästeiden avulla pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme paremman käyttökokemuksen. Kun hyväksyt evästeet, pystymme kehittämään sivumme käyttäjäkokemusta, sekä räätälöimään sinulle tarkoitettuja palveluita.
30.05.2025
Toukokuun uutiskirjeessä on tuttuun tapaan tietoa julkaisuista ja muista ajankohtaisista asioista. Uudistimme sopimusehtoja asiakkaiden eduksi ja muutokset löydät alta.
Uutiskirjeemme aiheita ovat:
Teemme tällä hetkellä päivityksiä vuosijulkaisuun 2025.0. Päivitykset parantavat suorituskykyä ja tuovat Stimulsoft-raportoinnin uudet ominaisuudet käyttöön. Jatkamme vuosijulkaisun tiheämpiä päivityksiä kesään saakka ja jatkuvan julkaisun päivitykset jatkuvat elokuusta lähtien.
Saat ilmoituksen uudesta versiosta tuttuun tapaan uutisnurkasta. Myös paikallisasennuksia käyttävien kannattaa päivittää aina uusin julkaistu 2025.0 versio.
Toukokuun versio on julkaistiin 21.5.2025. Versio sisältää parannuksia ja virhekorjauksia.
Olemme tuoneet versiossa käyttöliittymään lisätietona saldolaskennan tilan. Saldolaskennan massa-ajossa näet onko laskenta vielä käynnissä tai vaihtoehtoisesti viimeisimmän massa-ajon ajankohdan. Yksittäisen henkilön viimeisimmän saldolaskennan ajankohdan näet kalenterilla henkilön perustiedoissa.
Tutustu version muutoksiin tarkemmin Kellokortin versiosaatteesta >>
Kesäkuun versio julkaistaan 9.6.2025. Heinäkuussa ja elokuussa emme julkaise versiota.
Kellokortin tulevien julkaisujen aikataulut näet tästä >>
Kesälomakauden alkaessa on hyvä varmistaa myös Kellokortin osalta tuuraukset kuntoon. Varahenkilöt saat määriteltyä helposti Kellokortin Henkilöasetuksista. Myynniltämme voit varata lisäkoulutusta esimerkiksi uusille pääkäyttäjille ja kesäajan tuuraajille. Otathan yhteyttä omaan myyjääsi tai ratkaisumyynti@lemonsoft.fi.
Teimme ohjelmisto- ja palvelutoimituksissa käytettäviin sopimusehtoihin asiakkaidemme esittämiä selkeytyksiä. Muutokset ovat asiakkaan eduksi ja sopimukset löytyvät verkkosivuilta>>
Sopimuksista löytyy nyt versiohistoria ja muut muutokset ovat:
Tietosuoja ja henkilötietojen käsittely
Tietokantojen käsittelyä on tarkennettu ja koska emme käytä henkilötietoja sisäisiin tarkoituksiin, on tämä lause poistettu.
Mahdollisen tietoturvaloukkauksen ilmoituksen aikarajaa on tarkennettu ja lisätty maininta ISO/IEC 27001 standardista.
Tietoturvapyyntöjen laskutusperusteita on tarkennettu, samoin on tarkennettu milloin voimme kieltäytyä ulkopuolisen auditoijan käyttämisestä. Haluamme myös etukäteen ilmoituksen oman tuotantoympäristön tietoturvatestaamisesta turhien hälytysten välttämiseksi.
Alihankkijat on nyt listattu verkkosivuille ja näet ne sopimusehdot-sivulta löytyvästä linkistä.
Sopimukseen on lisätty velvoite ilmoittaa asiakkaille alihankkijoiden muutoksista.
Henkilötietojen poistamista on tarkennettu siten, että poistamme ne aina sopimuksen päättyessä, jos toisin ei ole sovittu.
Vastuu-kohdassa on tarkennettu, ettei vastuunrajaus koske GDPR:n mukaista vahingonkorvausoikeutta. Uutena kohtana on lisätty avustamisvelvoite selkeyttämään mahdollisia auttamistilanteita.
Yleiset sopimusehdot
Sopimuksen mahdollinen irtisanominen hinnankorotus- tai sopimusmuutostilanteissa on tarkennettu koskemaan muutoksen voimaanastumispäivää.
Teoriassa ohjelmassa voi olla toimittajan vastuulla oleva virhe, jonka selvitystyöstä voidaan veloittaa erikseen. Tätä asiaa on tarkennettu takuu-kohtaan.
Immateriaalioikeuksiin on tarkennettu, että ohjelman käytön tulokset ovat asiakkaan omaisuutta.
Rekrytointirajoituksen määräaikaa on tarkennettu alkavaksi sopimuksen tai työsuhteen päättymisestä.
Sopimuksen voimassaolon purkuoikeus koskee nyt molempia osapuolia.
Palvelutasosopimus (SLA)
Viittaus sähköpostitse tai puhelimitse tehtävään yhteydenottoon on poistettu ja ohjattu verkkosivuille. Lisäksi on tarkennettu mistä sanktio lasketaan.
Kevät toi hetkellistä ruuhkaa tukipalveluihimme, mutta tilanne on normalisoitunut ja olemme palanneet tavanomaisiin vastausaikoihin.
Lemonsoftin Service Desk on valmiina auttamaan, mutta sujuvin tukikokemus syntyy yhteistyössä. Myös isompien kokonaisuuksien kehittämien ja ohjelman ominaisuuksien parempi hyödyntäminen lähtee liikkeelle Service Deskin kautta. Tarkemman kartoituksen tekee sitten erikseen nimetty asiantuntija.
Muistutuksena muutamia tärkeitä asioita, jotka nopeuttavat avun saamista:
Seuraava LemonNews julkaistaan juhannusviikolla.
Hyvää kesää!
Kari Joki-Hollanti