Evästeiden avulla pyrimme tarjoamaan asiakkaillemme paremman käyttökokemuksen. Kun hyväksyt evästeet, pystymme kehittämään sivumme käyttäjäkokemusta, sekä räätälöimään sinulle tarkoitettuja palveluita.
20.02.2025
Helmikuun uutisissamme on asiaa tietoturvamuutoksista ja tulevasta uudesta Kellokortista.
Aiheitamme ovat:
Tarvitsemme ajoittain lupaa käyttää tietokantaa esimerkiksi datalähtöisen ongelman selvittämiseksi tai monimutkaisempien raporttien tekemisen nopeuttamiseksi. Pyydämme tähän aina luvan, mutta nyt lisäämme prosessiin tietoturvaa. Jatkossa yrityksen pääkäyttäjän tulee valtuuttaa tietokantakopion käyttäminen. Valtuutuspyynnön tekeminen on rajattu Lemonsoftin henkilöstöön.
Yrityksen pääkäyttäjänä saat sähköpostin tekemästämme valtuutuspyynnöstä. Sähköpostissa oleva linkki vie sinut käyttäjähallintaan valtuutuspyynnöt-välilehdelle. Klikkaa valtuutusta ja valitse hyväksy-toiminto.
Otamme kantakopion hyväksynnän jälkeen.
Kuva: valtuutuspyynnöt
Lemonsoftissa on ollut pitkään kaksi päällekkäistä tapaa käsitellä työaikoja. Vanha tapa on käytössä vuosijulkaisussa 2025.0, mutta ei enää uudemmissa versioissa. Mikäli käytät vielä vanhaa tapaa, niin tee siirtyminen uuteen mahdollisimman pian. Jos olet epävarma kumpi tapa on käytössä, katso hallintakeskuksesta parametrin TIME_MANAGEMENT arvo. Jos arvo on 0, niin käytät vielä vanhaa tapaa.
Lue siirtymisestä tarkemmin >>
Olemme kehittäneet uuden sukupolven Kellokorttia jo pidemmän aikaa. Nykyaikaistamme Kellokortin käyttöliittymää ja tuomme mukaan uusia toivottuja ominaisuuksia.
Kuva: Kellokortin kalenterikirjaus
Uusi Kellokortti tulee aluksi Lemonsoft asiakkaiden käyttöön nykyisen työaikakäsittelyn rinnalle ja myöhemmin tarjoamme uutta Kellokorttia nykyisille Kellokortti-asiakkaille päivityksenä. Aikataulu tälle on auki, mutta ainakaan tänä vuonna asia ei tule ajankohtaiseksi.
Käyttäjähallinnassa on uutta Kellokorttia varten kaksi uutta pääkäyttäjävalintaa. Ensimmäinen käyttäjätyyppi-valinta on tarkoitettu Lemonsoftia varten ja kaksi seuraavaa uutta Kellokorttia varten. Näillä ei siis ole vaikutusta nykyisen Kellokortin käyttöön.
Kuva: Käyttäjätyypin valinta käyttäjähallinnassa
Julkipilveen siirrot alkavat olla loppusuoralla, mutta tekemistä riittää vielä maaliskuun puolelle. Takaraja siirroille on maaliskuun viimeinen päivä.
Aiemmalla alustalla annoimme käyttäjille automaattisesti oikeuden levyjakoon (L:-asema). Tämä ei kuitenkaan aina ole tarkoituksenmukaista, joten oikeus levyjakoon on yrityksen omassa harkinnassa. MyLemonin FAQ-artikkelissa on käsitelty tätä ja lukuisia muita siirtoon liittyviä asioita: https://lemonsoft.zendesk.com/hc/fi/articles/22347005877021-Julkipilveen-siirtyminen-FAQ
Uusin julkaistu versio on vuosijulkaisu 2025.0. Tähän versioon tehdään virhekorjaukset, mutta ei uusia ominaisuuksia. Uudet ominaisuudet tulevat jatkuvan julkaisun versioihin.
Keskitymme tällä hetkellä julkipilvisiirtymän loppuun saattamiseen. Seuraava jatkuvan julkaisun versio asennetaan Lemonsoftin alustapalvelu asiakkaille huhtikuussa niille asiakkaille, jotka ovat valinneet julkaisutavaksi jatkuvan julkaisun.
Asiakkaat, jotka käyttävät paikallista asennusta, voivat pyytää asennuspaketit asiakaspalvelusta.
Helmikuun versio 2025.2 julkaistiin 19.2.2025. Versio sisältää asiakastöitä sekä virhekorjauksia.
Tutustu version muutoksiin tarkemmin Kellokortin versiosaatteesta »
Kellokortin tulevien julkaisujen aikataulut näet tästä »
Olemme tehneet jatkuvaa kehitystyötä Kellokortin matkalaskuihin. Julkaisimme aiemmin mm. uuden version Matkalasku -toiminallisuudesta, jossa on kiinnitetty erityisesti huomiota helppokäyttöisyyteen.
Haluatko kuulla lisää Matkalaskut-ominaisuudesta? Varaa aika demoon suoraan kalenterista >>
Kysyimme viime kuussa mielipidettänne asiakaspalvelumme puhelinaukiolosta. Saimme runsaasti vastauksia, kiitos niistä! Palautteen perusteella päätimme, että jatkossa asiakaspalvelumme auttaa arkisin klo 9 – 16. Vastaamme tällöin puheluihin ja järjestelmään kirjattuihin tukipyyntöihin. Jos emme ehdi vastata puheluusi heti, numerosi tallentuu järjestelmään ja soitamme sinulle takaisin aukioloajan puitteissa.
Ilahduttavan moni teistä on löytänyt MyLemon-yhteisön artikkelit ja ohjeet. Usein apu löytyykin sieltä, eikä tukipyyntöä välttämättä edes tarvita.
Tukipyyntölomakkeella voit antaa tilanteesta selkeät taustatiedot ja täydentää niitä tarvittaessa. Lomakkeella jätetty tukipyyntö ohjautuu suoraan oikealle asiantuntijalle, jolloin sen käsittely nopeutuu. Soitamme sinulle, jos tarvitsemme lisätietoja tukipyynnön selvittämiseen.
Osallistu veloituksettomaan webinaariin, niin näet miten LemonOnline toimii tuotannonohjauksessa!
Olemme kehittäneet tuotannonohjaukseen liittyviä toimintoa selainpohjaiseen Lemonsoftiin eli LemonOnlineen jo useamman vuoden ajan. Kokonaisuus onkin työasemaversiota käytettävämpi ja osittain laajempikin. LemonOnline kuuluu työasemaversion hintaan, joten sen käyttöönotto ei aiheuta lisäkustannuksia alustapalvelumme asiakkaille.
Tekoälyn hyödyntäminen on tärkeää jokaiselle yritykselle. Kerron seuraavassa uutiskirjeessä, miten me sitä itse hyödynnämme ja mitä aiomme tuoda tuotteisiin mukaan.
Terveisin
Kari Joki-Hollanti