Lemonsoft Asiakkuudenhallinta

Asiakkuudenhallinta on toimintamalli, jonka avulla yrityksesi rakentaa paremmat suhteet asiakkaisiinsa. Lemonsoftin Asiakkuudenhallinta (CRM) –ohjelman avulla annat organisaatiollesi työkalut asiakkuuksien ja myynnin johtamiseen. Pystyt hoitamaan asiakkuuksia kokonaisvaltaisesti, vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin entistä paremmin sekä tehostamaan markkinointia ja myyntiä.


Osa kokonaisratkaisua

Lemonsoft Asiakkuudenhallinta on saumaton osa Lemonsoft-toiminnanohjausta. Käytössäsi on asiakkaista automaattisesti maksukäyttäytyminen ja myyntitiedot. Näet tarjous- ja tilauskannan, laskutuksen sekä tuotantotilanteen reaaliajassa. Voit kirjata tapahtumia eri ohjelmista ja kohdistaa ne vaikkapa tilaukselle.


Kuva: Asiakkaan perustietojen ylläpito työasemaversiossa.

Laajat asiakas- ja toimittajatiedot

Asiakasrekisterissä ylläpidät prospektien, asiakkaiden ja toimittajien tiedot. Voit luokitella ja ryhmitellä asiakkaat lukuisilla eri tavoilla. Käytössäsi on kymmeniä erilaisia dimensioita.

Voit luokitella yhteyshenkilötkin vapaasti esimerkiksi markkinointitarkoituksia varten.

Asiakastietämys koko organisaation käyttöön

Kun kommunikoit asiakkaan kanssa, kirjaa oleelliset tiedot tapahtumaksi. Voit luokitella ja ryhmitellä tapahtumat organisaatiosi strategisten tavoitteiden mittaamista varten.

Näet helposti, ketkä henkilökunnasta ovat olleet asiakkaaseen yhteydessä ja mitä asia on koskenut. Voit myös liittää tapahtumiin muistiot ja muut dokumentit, jolloin ne ovat helposti kaikkien saatavilla.

Tapahtuma voi synnyttää työtehtävän itsellesi tai vaikkapa myyjälle. Voit kerätä työtehtävistä myös laskutettavaa aikaa.

Asiakaskeskus

Kuva: Asiakaskeskus LemonOnlinessa.


Kuva: Tapahtumien oikealla luokittelulla voit seurata useita erilaisia asioita.

Kuva: Esimerkki tarjouskannan mittarista.

Tarjouskanta haltuun

Tarjouslaskennalla luot tarjouksia ja lähetät ne välittömästi sähköpostitse asiakkaalle. Tehdyt tarjoukset tallentuvat asiakkaan taakse ja voit aina tarvittaessa palata tarjoushistoriaan. Lemonsoft-tarjouslaskennan erityispiirteitä ovat ns. hiljaisen tiedon keruu (=kilpailijatieto) ja ennustettavuus.

Voitetut ja hävityt tarjoukset ovat analysoitavissa ja tuovat arvokasta lisätietoa myynnin tueksi.

Hyväksytyn tarjouksen siirrät myyntitilaukseksi ja edelleen laskuksi.

Tarjouslaskenta tukee myös konfiguroitavia tuoterakenteita ja projektinhallintaa.


Markkinointi

Kohderyhmillä hoidat markkinoinnin ja voit hyödyntää sitä myös tilaisuuksien ja koulutusten järjestämisessä ja massatiedottamisessa.

Muodostat helposti kohderyhmän massakirjeitä, soittolistaa tai sähköpostimarkkinointia varten haluamillasi rajauksilla kampanjointia varten. Tavoitat oikeat ihmiset oikeassa asiassa ja lisäät markkinointisi tehokkuutta.

eMailerin on kotimainen johtava kotimainen sähköisen markkinoinnin ja uutiskirjeviestinnän palvelu, jota käyttävät jo sadat yritykset. Emaileri on integroitu Lemonsoftiin ja käytätkin sitä suoraan Lemonsoftin kohderyhmistä.

Katso tästä eMailerin esittelyvideo.

Katso tästä miten integraatio on toteutettu.

Myyntiputki

Luo yrityksesi myyntiprosessille sopivat myyntiputket myyntitiimien seurantatyökaluksi.

Myyntimahdollisuuksien edetessä näet graafisesti, miten prospektikanta hyödynnetään, paljonko se tuottaa asiakaskäyntejä, tarjouksia ja toteutuneita kauppoja. Voit tarkastella yksittäisten myyjien menestymistä ja etenemistä vinkistä kauppaan.


Kuva: Asiakkuudenhallinnan vakiomittarista näet prospektien ja asiakkaiden määrän kehittymisen sekä myyntitunnelin onnistumisen.

Ryhmäkalenteri

Ryhmäkalenteri on menestyvän tiimin ja yhteisten resurssien kannalta oiva työkalu. Lemonsoft-ryhmäkalenteri integroituna Outlookin kalenteriin mahdollistaa tapahtumakirjauksen kerralla siten, että siitä jää tieto asiakkaalle ja kalenteriin. Näet kätevästi tiimisi/osastosi vapaat resurssit ja voit hyödyntää tätä myös yhteisten koulutustilojen, autojen, projektorien ym. varaamisessa.


Sopimuslaskutus

Perusta toistuvat laskut asiakasrekisteriin sopimuksiksi. Yhdellä asiakkaalla voi olla useita erilaisia sopimuksia, joille määrittelet laskutettavat nimikkeet, laskutusjakson ja voimassaolon.

Lisenssit ja hinnat

Asiakkuudenhallinnan lisenssi on WCRM. Ohjelman hinta on 34,73 euroa kuukaudessa ja käyttäjäkohtainen kuukausiveloitus on 6,40 euroa.

eMaileri rajapinta (WEMAI) maksaa 26,14 euroa kuukaudessa, eikä käytöstä peritä käyttäjäkohtaista hintaa.

Voit laajentaa asiakkuudenhallintaa seuraavilla ohjelmilla:

Soittolista (WCALL), 34,73 euroa kuukaudessa + käyttäjäkohtainen hinta 6,40

Kanta-asiakkaiden käsittely (WLOYAL), 36,62 euroa kuukaudessa, ei käyttäjäveloitusta

Ota yhteyttä